Waarmee kan een brugfunctionaris mij helpen?

Ieder kind verdient dezelfde kansen en mogelijkheden, maar dat is niet altijd het geval. Er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor dingen niet meer vanzelfsprekend zijn.

De brugfunctionaris speelt een rol in het ondersteunen van zowel kinderen als ouders en fungeert als een schakel/brug tussen school, ouders en externe instanties, met als doel de ontwikkeling en het welzijn van de kinderen te bevorderen.

Voorbeelden van werkzaamheden van de brugfunctionaris:

• Ondersteuning bieden aan ouders/verzorgers: De brugfunctionaris helpt ouders met vragen over opvoeding, onderwijs en ontwikkeling van hun kinderen. Voorbeelden: aanvraag gratis sporten, aanvraag boodschappenkaart, hulp bij de overgang van uw kind naar het Voortgezet Onderwijs, hulp bij Social Schools en bij de aanvraag van een bed, bril of fiets. Ouders/verzorgers kunnen ook informatie vragen over verschillende instanties, zoals: Stichting Leergeld, Jeugdfonds Sport en Cultuur, Jeugd Educatie Fonds, de voedselbank, volwassenenfonds, enz.
  • Samenwerking met leerkrachten: Door nauw samen te werken met leerkrachten, zorgen we er samen voor dat eventuele problemen vroegtijdig worden gesignaleerd en aangepakt.
  • Verbinding met externe instanties: De brugfunctionaris onderhoudt contact met verschillende instanties zoals jeugdzorg, maatschappelijk werk, gemeente en gezondheidszorg om ervoor te zorgen dat kinderen de juiste ondersteuning krijgen.

De brugfunctionaris is aanwezig op dinsdag, donderdag en vrijdag. Ouders kunnen op deze dagen een afspraak maken voor een gesprek of gewoon even binnenlopen voor advies en ondersteuning.

Peter van KootenBrugfunctionarisKindcentrum OPwierde

Telefoonnummer: 06-33005775 petervankooten@ommeriek.nl